Trening kulturystyczny i na rzeźbę mięśni.

Rzeczą oczywistą jest, że ludzie są różni. Wychodząc z tego punktu widzenia, każdy powinien ćwiczyć inaczej, mieć inny trening, by osiągnąć zamierzony wcześniej cel. Po pierwsze ,każdy musi wiedzieć, że trening powinien współgrać z celem, jaki chce się osiągnąć. Rodzajów treningu jest kilka : budowy dużych mięśni, spalanie tkanki tłuszczowej , rzeźbienie mięśni, poprawia siły, zdrowia czy kondycji. Prawdą jest niestety, że zły dobór celu treningowego, a tym samym planu ćwiczeń, to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Jednak Ty możesz temu zapobiec. Jeżeli wybierzesz trening oparty na zaletach Twojego ciała, zauważysz efekty w krótkim czasie, jednak nie zawsze będą to Twoje wymarzone efekty. Jeżeli wybierzesz trening, który skupi się na Twoich niedoskonałościach, musisz wiedzieć, że bez dużej motywacji i zapału do ćwiczeń, nic nie zwojujesz. Zazwyczaj ludzie wybierają trudniejszy cel . Takim osobom jednak nie zawsze starcza sił, aby przejść drogę do celu do końca. Jedno jest pewne, cel i trening muszą być jednością. Jeżeli wybierzesz trening oparty na zaletach Twojego ciała, zauważysz efekty w krótkim czasie, jednak nie zawsze będą to Twoje wymarzone efekty. Jeżeli wybierzesz trening, który skupi się na Twoich niedoskonałościach, musisz wiedzieć, że bez dużej motywacji i zapału do ćwiczeń, nic nie zwojujesz.

Typ ektomorficzny
Ten typ sylwetki to marzenie wielu kobiet i przekleństwo mężczyzn. O takich ludziach mówi się, że są „drobnej kości”. To osoby szczupłe i dość wysokie. Ich kości są stosunkowo cienkie, szkielet jest lekki i sprężysty. Stawy mają zazwyczaj smukłe. Ektomorfików charakteryzuje szybka przemiana materii. Zwykle takie osoby mogą jeść, co i ile chcą, a i tak nie muszą martwić się o dodatkowe kilogramy.

Typ mezomorficzny
Ten typ sylwetki występuje częściej u mężczyzn niż u kobiet. Charakteryzuje się silnymi kośćmi i stawami o mocnej budowie. Barki są szerokie, łydki i przedramiona dobrze zbudowane. Klatka piersiowa jest znacznie szersza od talii. Mezomorfik charakteryzuje się dobrze rozwiniętym sercem i układem krwionośnym. Panów z takim typem sylwetki zwykle nazywa się „krępymi”. Nie mają problemów ze zbudowaniem muskulatury, dlatego często są stałymi bywalcami siłowni. Jeżeli występuje u nich nadwaga, to zwykle dlatego, że za dużo jedzą lub zaprzestali regularnej aktywności fizycznej. Jednak nawet wtedy łatwo mogą wrócić do świetnej sylwetki

Typ endomorficzny

Osoby tego typu często są określane jako „żwawe grubaski”. Charakteryzuje je duża ilość tkanki tłuszczowej, która zakrywa mięśnie i kości. Endomorficy mają zwykle „serdelkowate” kończyny z przewagą ud i ramion nad łydkami i przedramionami. Zwykle cierpią z powodu powolnej przemiany materii. U endomorfików bardzo szybko odkłada się tłuszcz, szczególnie w okolicach brzucha, pośladków i ud. Taki typ sylwetki częściej występuje u kobiet, ponieważ mają one bardziej rozwinięty układ pokarmowy. W czasach prehistoryczny z pewnością było to korzystne – osoba, która potrafiła gromadzić zapasy tkanki tłuszczowej w organizmie, miała większe szanse na przeżycie. Jednak teraz, kiedy jedzenie jest ogólnodostępne, endomorficy mają częste problemy z nadwagą, a nawet otyłością.

Copyright © 2019 Siłownia Ewa w Łomży. All rights reserved.
Projekt Strony Internetowej AdamKalinowski.pl.